petek, 02. junij 2017

May Favourites

I skipped the monthly favourites last month so I'll be sharing a couple products from both, april and may today.

I've been using the Bioré Aqua Rich Watery Gel SPF 50+ sunscreen for about a year now and it's become a staple in my morning routine. The formula is miles away from anything available from the local pharmacy and seems to do its job really well, without a white cast or oily finish on the skin.
The next step most often involves me using the Dr. Jart+ Dis-a-pore BB cream, which provides me with enough coverage, is a decent shade match for my skin and helps to make pores dis-a-pear (;)). I've fallen back in love with using the Catrice Liquid Camouflage Concealer in 005 - Light Natural, which matches my skintone and works lovely for covering blemishes and I can also use it on my under eyes, without it looking too heavy. Sometimes, of I layer it too much it can look a bit cakey over blemishes, but tends to last on the skin pretty well.
When I want to use an eyeliner I reach for the Sephora Collection Contour Eye Pencil in 14 Cocoa - Chocolate. The formula is very creamy, applies without tugging and is nicely longlasting (claims to be waterproof, but I haven't tested that yet). I have a couple more shades and will review them soon. For my lips I've been reaching for the Chanel Rouge Coco Shine in 477 - Reveuse. This was a part of one of their summer LE and is such a perfect everyday peachy-pink shade. I really like the formula of these lipsticks.
Once the warmer weather arrived, I started using bronzer daily and I've been reaching for the Hourglass Ambient Lightening Bronzer in Luminous Bronze Light the most often. It is quite warm, so I have to be a little careful with application but I love the warmth and luminosity it adds to my skin. The brand recently added a couple more shades (which seem to be even better suited for light skintones so I plan on adding one of them to my collection soon).
I go through phases with wearing nail polish and lately I've mainly been into lighter pinky nude shades. In the past month I've only been wearing the Maybelline Color Show Nail Polish in 254 Latte, which is such a pretty shade, leaning slightly mauve. The formula is sheerer (needs at least two coats) and it's not the most long-lasting, but I still get decent 4-5 days of wear.
Did you have any favourites last month?

5 komentarjev:

  1. Jaz Catrice korktor uporabim včasih kar samega, brez podlage. Sploh zdaj v vročih dneh, ker je ravno dovolj prekriven in dejansko izgleda dovolj svetlo :).
    Že predolgo čakam mojo A'Pieu sončno kremo. Če je ne dobim, bom zagotovo naročila Biore. Sem videla, da je Mateja na ebayu našla še staro verzijo kreme pri enem prodajalcu. Sliši se res perkfektna. :)
    Odtenek laka mi je čudovit <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tudi jaz Catrice korektor včasih uporabim brez dodatne podlage (če se zbudim z normalno kožo - prejšnji teden sem uporabila eno masko z niacinamidom in se mi zdaj po 5 dnevih koža počasi spet normalizira).
      Biore je res dobra, tebi bi bila verjetno Watery Essence, kot jo je naročila Mateja, še bolj všeč. Če boš naročala pa prej preveri pri prodajalcu, da gre res za staro različico, da ti ne pošljejo nove, ki naj ne bi bila tako dobra. :) Sem pa slišala tudi pohvale za Etude House Sunprise Mild Airy Finish Sun Milk in jo imam zdaj na WL.

      Izbriši
    2. Ne vem kaj je zdaj s to A'Pieu. Moram počakat, če kaj bo. Če ne pa zagotovo naročim. To od Etude House sem imela tester iz Jolseja in je res dobra. V bistvu so mi vse Etude House do zdaj bile všeč. Na moji wish listi je Sunprise Dust Block SPF 50. Všeč mi je, da so take vodene in lahke. :)

      Izbriši
    3. Tudi jaz imam še nekaj testerjev krem, ki sem jih prejela od Jolse in se mi zdi da jih je nekaj tudi od Etude House. Zdaj imam Biore kremo ravno še za ene 2-3 uporabe pa bom verjetno katero preizkusila preden odprem novo embalažo. :)

      Izbriši
  2. That Chanel lipstick looks beautiful, I love the packaging of the Rouge Coco Shine lipsticks as well- so classy! My favourite lip balm from Chanel used to be from that same Rouge Coco range but they've recently discontinued it :(

    Julia // The Sunday Mode

    OdgovoriIzbriši